Nu äntligen… en ljusning

Efter mitt senaste inlägg så ringde jag konsumentvägledningen här i stan och berättade för henne om min situation. Hon kände att det var mycket och bad mej ringa Konsumenternas Tele-, Tv- & Internetbyrå i Stockholm istället för att de skulle kunna ge mej bättre hjälp.
Där fick jag råd som fick fart på Glocalnet minsan och bara ett par dagar efter blev vi uppringda av en kvinna som skulle ta tag i detta. Ett par dagar senare skickades en tekniker ut och då uppdagades äntligen roten till det onda.

För ungfär fyra år sen gick jag och min förra sambo isär och han flyttade till en lägenhet på andra sidan staden och tog med sej vårt telefonnummer och jag fick ett nytt. Då jag har haft Glocalnet sen 7-8 år tillbaka var det inte något jag tänkte på utan allt flöt som det skulle – Tills de bröt internetuppkopplingen för mej… När de nu skulle koppla på igen så  kopplade de på på min förra sambos telfonnummer för det var ju det som de hade i sina papper  (jag hade inte någon aning om att jag skulle ändrat det, allt har ju funkat i alla år sen han flyttade…) Därav fick jag inte något nät trots att Glocalnet bestämt hävdat att det är påkopplat. Man kan ju verkligen undra varför de inte reagerar när de ringer upp mej på mitt nuvarande nummer att det inte är det de har i sina papper när det är så viktigt… =/

Hur som helst är jag äntligen helt av med dem (peppar peppar) slapp helt uppsägningstiden efter allt strul med dem. Ett modem från telia är på väg hem till oss =) Så… om inte något går fel med detta så har jag internet om ca 10 dagar igen =D

15 tankar om “Nu äntligen… en ljusning

  1. Skönt att det löste sig till sist, har kämpat med dem också men tror att jag ska byta bolag om jag hittar nåt bättre.
    Hoppas Telia funkar bättre nu!
    Ha en skön söndag!
    Kramar

  2. Tänk vad mycket strul det ställt till, att dom inte reagerar tidigare,men det är väl för mycket att begära.
    Hoppas det ska funka sen utan problem, saknar dina inlägg,
    Ha det gott,
    kramizar!

Lämna en kommentar