03.17

Jag vill…

men kan inte…

sova!

Vaknade vid 01.30 tiden vilket inte är särskilt ovanligt för att vara mig, brukar vakna någon gång under natten men somnar oftast om direkt igen – Inte i natt.

Tankarna om döden har varit närvarande den sista veckan och när de kommer biter de tag i mig på ett isande sätt och det var precis vad som hände nu när jag vaknade.

Motade bort dem med massor av arbetstankar och helt plötsligt var jag allt annat än sömnig, trött som attans men inte sovredo utan arbetstankarna hade börjat jobba på högvarv och det var inte tal om att somna om. När jag legat över en timma kände jag att jag lika gärna kunde gå upp en stund för att på det viset försöka få hjärnan att förstå att vi inte börjar jobba förrän om en så där fem timmar.

Ja ha ja, blir väl till att göra ett försök att krypa ner mellan lakarna igen och se om jag lyckats 🙂

04.54
Jag lyckades inte 😦

Funderar på om jag ska gå upp och ta en dusch, klockan ringer ju ändå om 1 tim o 36 min…
Blir en tuff arbetsdag i morgon då jag jobbar ett 13 timmarspass

6 thoughts on “03.17

  1. Det där känner jag igen mer än väl. Vissa tankar är inte lätta att mota bort och just nattetid är vi så sårbara… Hoppas du sover bättre i natt. Börja tänka på jobbet gör sällan att man kommer till ro. En lättläst veckotidning kan vara ett alternativ…

    Kram

Kommentera

