Idiotiska parkeringsskyltning

Arbetsdag i Lindesberg igår och när lunchen började närma sig kom mamma på besök då vi skulle luncha tillsammans och jag skulle bli tvungen att lämna Alice i bilen (hon tycker mycket bättre om att vara själv i bilen än inne). Klädde på henne både overall och täckjacka, varmkörde bilen och ställde den i ett parkeringshus så att vi skulle kunna ta en snabb lunch tillsammans utan att hon skulle frysa.

Jag har aldrig parkerat i det parkeringshuset tidigare och tyckte att det var lite lyxigt att ha ett fint parkeringshus i lilla Lindesberg. Det var lite dåligt skyltat, stod bara att det var SMS avgift men inte något telefonnr att skicka messet till. Tänkte att jag bara skulle vara borta en kort stund så jag chansade på att jag inte skulle få parkeringsböter.

När jag kom tillbaka till parkeringshuset var det LÅST!!! :O
Jag kom inte in genom porten där jag körde in bilen och inte heller genom dörren där jag gick ut… Stod bara och stirrade på dörrarna och tänkte – JAG MÅSTE IN TILL ALICE!!!

Stod en stund helt handfallen sen hörde jag att portarna öppnades på parkeringen på nedersta våningen. Sprang dit och frågade kvinnan som körde bilen om hon visste varför det var låst och hur jag skulle komma in – Det var tydligen inte en allmän parkering. Hon följde med mig upp och skulle låsa upp dörren med sin nyckel men den passade inte heller men hon kunde tillslut guida mig till rätt person så att jag och Alice kunde åka därifrån.

Inte en enda skylt om att det skulle vara en privat parkering utan bara skyltat till parkeringshus och att man skulle köra upp för att SMS parkera…!?!?! Ska bli kul att se om de får upp bättre skyltning efter mitt lilla misstag 🙂

3 thoughts on “Idiotiska parkeringsskyltning

Kommentera

