Vecka 8

Måndag:
Dagen flöt på utan större krockar. Sportlov här denna vecka och sonen åkte till flickännen i Lidköping igår så kvällen blev lugn tillsammans med Alice i soffan på kvällen.

Tisdag:
Var iväg med tjejen som praktiserar hos mig till Nora och höll en information om brottsofferjourens verksamhet inför socialchef och ordförande i socialnämnden, hoppas det visar sig på ett positivt sätt i kronor och ören när vi gör vår ansökan. Hem till dottern på kvällen och tittade till hennes kisse Gibson. Den odågan hade dragit ut allt skräp ur skräpkorgen i badrummet :/

Onsdag:
Huvudvärken är tillbaka igen. Två låååånga möten under dagen varav det ena kändes som om det gick lite framåt 🙂 . En högstadieskolan inbokad för information om brottsofferfrågor och brottsofferjouren, ska bli kul! Var iväg och tränade på kvällen – Skönt! En liten sväng hem till dottens kisse idag igen och även idag hade den lilla odågan dragit ut skräpkorgen på golvet, tur att hon kom hem idag, tror hon var efterlängtad.

Torsdag:
En lång dag idag. Svårt att hinna med allt som ska göras på arbetet. Dagen avslutades med en studiecirkel i ”Brottsoffer + Funktionsnedsättningar”, spännande att få lära mig mer om just denna dubbla utsatthet.

Fredag:
Äääääntligen fredag! BROTTSOFFERDAGEN idag så som det är varje år den 22 februari. Vi var i Nora kommun och delade ut information om vår verksamhet. På eftermiddagen tog jag ledigt och bara njöt av att vara med mig själv.

Lördag:
En dag helt utan inbokningar. Avskyr att ha tider att passa när jag är ledig, känns som arbetet så fort det finns en planerad aktivitet. Pappa kom på förmiddagen – kul, det var längesen han var här. På eftermiddagen  var jag ner på stan med en vän, fikade, fyndade och kollade på folk 🙂

Söndag:
Vaknade jättetidigt. Tycker om att vakna tidigt på lediga dagar, känns som om jag får ut mer av min lediga tid då. Tittade på film, promenerade med Alice, tittade på film och promenerade med Alice och så fortsatte dagen ända till kvällen då jag hämtade hem sonen igen. Känner mig verkligen utvilad efter en dag helt ensam. Känns ju lite knäppt men jag ääääälskar verkligen sånna dagar!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4 thoughts on “Vecka 8

  1. En ganska så bra vecka får man väl säga. För mycket inbokat ska man inte ha. Är härligt att kunna styra sin tid också. Fast otur med huvudvärken förstås. Hoppas vecka 9 blir fin!

Kommentera

