Små barn vs Stora barn

Konstig känsla det där att inte längre behöva passa in mina tider för att passa familjen eller barnen längre – De har blivit stora.

Visst har det varit så snart ett år men det är först nu som det börjar sjunka in. Nu för tiden behöver jag inte längre stressa hem från jobbet för att fixa maten eller inte behöver skynda mig hem efter träningen längre. Naturligtvis måste jag fortfarande finnas tillgänglig för sonen som bor hemma men inte alls på samma sätt som förut.

Känns verkligen lite konstigt, tänker fortfarande tanken på att jag måste skynda mig hem men sen kommer nästa tanke på en gång – att det behöver jag ju inte längre. Känns både skönt och lite konstigt skrämmande på samma gång.

bettyboop3

6 thoughts on “Små barn vs Stora barn

  1. Oj vad jag känner igen mig!!!! Jag har en son som är 22 och en dotter som är 17. Båda bor fortfarande hemma. Men de klarar sig själva!! Ändå fixar vi middag till dem och tvättar deras kläder osv. Nu när vi har varit borta har de klarat sig galant utan oss. De har lagat mat och satt på diskmaskinen osv. Jag tror att det blir svårt för mig att fatta att de är vuxna och har flyttat när det väl sker. (Snart tror jag).

  2. God fm. Ja snart bor du där själv. Det var så konstigt när ni flög iväg ut. Tomt bara pappa o jag. Har nu först börjat lära mej laga mindre mat. Kram

Kommentera

